Човешкият мозък е смятан от учените за най-сложната позната ни структура във Вселената. В него има над 86 млрд. неврона и не е изненада, че все още знаем толкова малко за този орган.

В същото време учените постоянно правят открития по отношение на него, така че да може да запазим здравето му възможно най-дълго и да не му вредим. Последното проучване в тази посока е от американски учени, които са открили най-опасната храна за мозъка. В експеримента са участвали 209 души с деменция и средна възраст 78 години и 418 души от същата възрастова група без признаци на деменция.

Те са попълнили въпросник, където посочили ежедневното си меню. В допълнение, те са били редовно преглеждани от лекари.

Хората, които обичат картофи, бисквити, торти и обработени меса са по-склонни да страдат от деменция. Отделно тези храни правят мозъка ‘мързелив’.

Учените откриха, че участниците с деменция предпочитат различни пушени меса, пасти, колбаси, десерти и алкохол. Докато участниците без деменция са яли плодове, зеленчуци, морски дарове и необработено месо. Така учените стигнали до заключението, че диета, базирана на зелени зеленчуци, горски плодове, ядки, риба, е добра превенция от деменцията.

ЕКИП БГ ДЕН