Всички сме чували, че ако искаме да отслабнем, трябва да пропуснем вечерята и да не се храним след 17 часа.

Оказва се обаче, че може би това не е съвсем вярно и може да поддържаме добра форма, ако вечер консумираме определени храни, пише edna.bg. Кои са те вижте:

Първи в списъка с храни, които е препоръчително да консумираме вечер, са зеленчуците.

Изберете такива, който са минали термична обработка. Така много от фибрите им се усвояват по-добре от тялото ви.

Фибри

Изберете и такива зеленчуци, каквито обичате – на пара, варени или задушени на бавен огън. Тяхната задача за вечерта е да изчистят тялото от токсини.

Яйцата също са източник на здравословен протеин.

Основно правило е да не се прекалява с тях.

Две добре сварени яйца (до твърд жълтък) или разбъркани на омлет с лека салата са подходяща вечеря за отслабване.

рохки яйца

Бялото месо също влиза в списъка с храни, които е препоръчително да консумираме вечер. Изберете пилешко или пуешко, като задължително премахнете кожата му.

Бялото месо

Месото е богато на витамин В, А и Е. Освен това съдържа в себе си много минерали и с минимално количество въглехидрати.

Пригответе месото на пара или задушено без мазнина. Гарнирайте с прясна салата.

Най-малко 3 часа преди сън може спокойно да си хапнете риба треска, щука или мерлуза.

риба

Избирайте видове с нисък процент мазнини.

Избирайте видове с нисък процент мазнини.

Пригответе ги без мазнини и с минимално количество сол.

Пригответе ги без мазнини и с минимално количество сол.

Топло мляко преди лягане би било идеалният завършек на деня.

Съдържа не само протеини, но и триптофан – тази аминокиселина ще ви накара да се отпуснете и да заспите по бързо и по качествено.

Когато пък се наспите добре, на следващия ден тялото няма да има нужда да добавя изкуствено енергия, карайки ви да посягате към сладка и мазна храна.

Кисело мляко

В списъка с храни, които е препоръчително да консумираме вечер попада и киселото мляко. То е богат източник на лек протеин, който се усвоява безпогрешно, като не претоварва тялото и не се задържа под формата на излишни мазнини.

кисело мляко в купа

То е богат източник на лек протеин, който се усвоява безпогрешно, като не претоварва тялото и не се задържа под формата на излишни мазнини.

Спазвайте принципа да избирате продукти с ниска масленост и общото количество да не надвишава 200 г.

горски плодове и боровинки

Макар и пресните плодове да не са най-добрият избор за храна вечер, една чаша малини или боровинки е за предпочитане пред любимите ни нездравословни храни, а включват приблизително около 70 калории, като в същото време количество витамини и антиоксиданти е високо.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here